Saturday, March 13, 2010

Blood Group


Group Darah O
  • Rasa yakin diri mereka ni cukup tinggi!
  • Sama juga dgn keputusan yg dibuat. Kalau dikata IYE, maknanya IYE. Tak boleh tukar2 punya!
  • Apa pun yg dibuat merupakan hasil pemikiran mereka yg cukup matang.
  • Orang yang berdarah O ini juga ckup bijak. Sebab tu mereka susah nak terpengaruh pada lingkungan pergaulan yg buruk.
  • Lebih rela hidup sorang2 drpd bkawan dengan mereka yang buruk kelakuannya.
  • Kalau disebut kelemahan, mereka ni agk keras kepala dan tak suka mengalah walaupun tahu mereka 2 yg salah.

Group darah B [Me]
  • Otaknya cukup cerdas.
  • Bersifat periang dan peramah. Kalau dapat berbual dengan org yang disukainya... berjam-jam!
  • Rasa humor sangat tinggi.. pak lawaklah juga!
  • Suka berkawan dan pandai sesuaikan diri dengan apa pun keadaan. Sebab tu juga mereka ni ramai kawan!
  • Selalu berjaya sebab keyakinan dan semangat mereka yang tinggi!
  • Impian mereka ni selalunya jadi kenyataan.
  • Kelemahan mereka ialah mereka bersikap kurang berhati-hati
  • Sangat suka dirinya dihargai dan dipuji!

Group darah A [My Toma]
  • Biarpun bersikap lembut tapi dalam bab membuat keputusan, mereka sangat tegas!
  • Suka mengalah dan cukup ringan tangan.
  • Membantu sesiapa sahaja dlm kesusahan biarpun orang tersebut baru dikenalinya setengah jam. Uishh.. bahaya tu!
  • Tak mudah emosi punya! Biarpun tersinggung mereka akan sedaya upaya berlagak selamba. Bagus! Bagus!
  • Tapi kalau emosi tak dikawal membuatkan mereka menjadi seorang yg agak kejam dan xkan mempedulikan perasaan orang lain!
  • Agak pemalu.. kalau nak sesuaikan diri dgn keadaan baru mungkin agak sukar sedikit!

Group darah AB [Mashi_Toma-maybe]
  • Hahah.. dorang ni lak special sebab gabungan watak atau sifat group darah A dan B. Hatinya cukup susah nak diduga apatah lg fikirannya.
  • Penampilan luarannya lebih kearah group darah B, seperti mudah bergaul, optimis, tetap pendirian dan suka di puji.
  • Tapi hatinya pula cenderung ke arah mereka yg brdarah A iaitu suka mengalah dan sgt murah hati.
  • Mungkin ada segelintir orang yg mnyifatkan mereka ni agak pelik. Sebabnya bila tengah marah dia boleh gelak macam nak pengsan tp bila tengh bergembira plak tiba2 mereka boleh jd sedih! Kenapa ekk?
  • Kurang keyakinan diri dan selalu je curiga!

Jadi, mana satukah jenis darah kamu?

4 comments:

musixofmalife said...

hoho.... TOMA-kun kt dlm group drh A. patut r cool je. ;PP

Mashi Toma said...

em yup~ Libra.. ^^ toma cool n sensitive lol..gomen-

musixofmalife said...

kre ok r.. sensitive in a good way. jz love his personality soooo.... much (^o,^)

Mashi Toma said...

me too~ Toma-kun has to work hard lately.. plz tke care kudasai ^^